Pojemność bazy towarowej – to na pewno. Podobnie, jak liczba i rodzaj wbudowanych portów komunikacyjnych. Wydajność akumulatora, liczba klawiszy funkcyjnych, a nawet typy wyświetlaczy i rozmiar obudowy – wszystko to, co do tej pory wymieniliśmy, bezspornie można w kasie fiskalnej uznać za ważne. Ale…wygląd? Jakie to ma znaczenie? Kto w ogóle zwraca uwagę na estetykę urządzenia fiskalnego?!
Okazuje się jednak, że aspekt ten, choć może nie znajduje się w czołówce priorytetów, wciąż pozostaje kwestią istotną. Dobrze jest, jeśli wybrany przez nas model jednocześnie odznacza się ciekawym, eleganckim designem. Czemu? Oto kilka słów o wyglądzie współczesnych kas fiskalnych.
Dlaczego? – czyli idąc z duchem czasu
Obecnie świadectwem nowoczesności technologii użytkowych jest nie tylko zasób ich technicznych możliwości, pojemność dysków czy moc podzespołów. Konsumenci coraz częściej cenią sobie rozwiązania zamknięte w estetycznych konstrukcjach, charakteryzujących się ciekawym designem. Urządzenia przestają jedynie do czegoś służyć, a zaczynają również wyglądać – pełnią rolę dekoracyjną, stanowią element spójny z wystrojem danego wnętrza, stwarzają pozytywne wrażenia wizualne.
Żyjemy w czasach nieustannego wyścigu środków masowego przekazu i coraz nowszych działań marketingowych. Promocja za pośrednictwem prasy, radia czy telewizji nikogo już nie dziwi. Dlatego starania idą w kierunku takich metod, jak reklamy ambientowe czy też skuteczny, nietypowy merchandising – a wszystko po to, by wyróżnić się na tle innych propozycji, zwrócić uwagę klienta i zjednać go sobie.
Także z tych powodów branża fiskalna nie pozostaje w tyle w stosunku do innych technologii użytkowych. Producenci, rozumiejąc współczesne zapotrzebowania przedsiębiorców, tworzą urządzenia, które potrafią zaskakiwać swoim wizerunkiem.
W jakim celu? – czyli prestiż i reklama
Aranżacja miejsca pracy również stwarza konkretne wrażenie – pozytywne, neutralne lub negatywne. Jeżeli przypadek dotyczy sytuacji pierwszej z wymienionych, istnieje duże prawdopodobieństwo przyciągnięcia uwagi klienta, co znowu przekłada się na poziom sprzedaży. Łatwe do utrzymania w czystości kasy fiskalne, posiadające ciekawą sylwetkę obudowy oraz interesujące zestawienie barw, wysyłają konkretny komunikat. Co stanowi jego treść? Wysoka jakość świadczonych usług, prestiż firmy, szacunek do klienta i dbałość o detale – także te wizualne.
Same barwy kasy fiskalnej mogą odpowiadać osobistym upodobaniom sprzedawcy bądź pozostawać w związku z wystrojem wnętrza miejsca pracy. Niektóre oddziałują podświadomie na zmysły nabywców, skłaniając ich do częstszego kontaktu z tym punktem handlowym. Jeżeli są to kolory firmowe, z pewnością wpływają dodatnio na promocję przedsiębiorstwa. Jednym słowem, walory estetyczne urządzenia rejestrującego sprzedaż pełnią rolę dodatkowej reklamy, pomagają lepiej zapamiętać naszą markę i w rezultacie – potrafią mieć realne przełożenie na wzrost dochodów.
Co konkretnie? – czyli przykłady ciekawych rozwiązań
Po wielkich, szarych, poważnie nadgryzionych zębem czasu maszynach, straszących swoimi odgłosami równie skutecznie, co wyglądem, pozostało jedynie mgliste wspomnienie. Obecnie wszystkie marki, odpowiedzialne za produkcję technologii sprzedaży, starają się mieć swój udział w ustanawianiu estetycznych standardów:
- Innova Presto – to charakterystyczne, podświetlane, niebieskie ekrany i oryginalna sylwetka obudowy, utrzymana w ciemnej tonacji i uzyskująca efekt geometrycznej elegancji, naznaczonej gdzieniegdzie subtelnymi detalami
- Novitus Nano E – opływowa, stylowa, a przy tym ergonomiczna obudowa, jak i korzystne wykorzystanie kolorów, zdobyły pierwszą nagrodę w XVIII Edycji Konkursu Dobry Wzór
- Posnet Revo – szczególne zaakcentowanie strony estetycznej urządzenia fiskalnego: kasa, poza tym, że posiada ciekawy kształt i solidne wykończenia, występuje aż w 6 wersjach kolorystycznych
hmmm, czy ja wiem….nigdy nie przywiązywałem większej wagi do wyglądu, a sprzedaż jakoś szła…chociaż prawdą jest, że brzydkiego rzęcha też nie mam 😛 wygląda solidnie, więc może faktycznie to coś daje…
A ja powiem Ci, że u mnie wręcz przeciwnie. właśnie posiadam revo i nie raz jakaś klientka zwracała uwagę – o! ma pani kasę w kolorze ścian! Tak więc, jak widać, w niczym to nie szkodzi, a może pomóc, zawiązać konwersację i więź z klientem 🙂
dzisiaj w ogóle urządzenia fiskalne wyglądają zdecydowanie nowocześniej i ciekawiej niż keidyś. konkurencja jest wszedzie, również jeśli chodzi o wygląd sklepu